SzólóDuó

"a nyílt pályázati rendszerrel működő nemzetközi táncfesztivál" | "Rövid koreográfiák nyitott szakmai fóruma"
"Working on the basis of an open competition system" | "Open platform for short choreographical pieces"


A szakmai érékelés szempontrendszere 1.
Cirterial basis of the jury's estimation 1.


EREDETISÉG és FANTÁZIA

FÓKUSZ

Tudatos térhasználat (tudatosan használja-e a teret az előadó)
befogadók és az előadó/k közötti kapcsolat (figyelembe veszi-e az előadó a közönséget)

SZERKEZET - FELÉPÍTÉS

kompozíciós eszközök (koreográfia, struktúra, mozdulatok technikai tisztasága, zenei választás)
zeneiség / muzikalitás a mozdulatokon keresztül
dramaturgiai tartalom, üzenet

LÁTVÁNY MINŐSÉGE, SZEREPE

jelmez, maszk vagy smink, tárgyak, stb alkalmazása
fényhasználat, vetítés ha használ ilyet (videó, dia)

tér megalkotása (tér felöltöztetése)

KAPCSOLAT AZ ELŐADÓK KÖZÖTT
Csak a duók esetében




ORIGINALITY and FANTASY

Quality of FOCUS

spatial-awareness (is the performer consciuous about space)
audience-awareness (is the performer conscious about audience)

Quality of STRUCTURE

composition skills (choreography, quality of movement skills, choice of music)
musicality within movement
dramaturgy: quality of the meaning, (the message)

Quality of VISUALISATION

use of costume, mask or make-up, objects, etc.
use of lighting, and, if relevant, projection (video or slides)
creation of the space (dressing of the space)

QUALITIY OF INTERACTION BETWEEN THE PERFORMERS
just for duet!




A szakmai érékelés szempontrendszere 2.
Cirterial basis of the jury's estimation 2.


ÖTLET
Kiinduló pont
Ötlet minősége
Személyes felfedezés

PROCESS / FOLYAMAT
Kutatás és felfedezés minősége
Jelenlét, őszinteség a folyamat közben
Jelentés minősége
Dramaturgia

STRUKTÚRA

Eszközhasználat
Elemek választása
Elemek összefüggőségének minősége
Kompozíciós eszközök (koreográfia, mozdulatok technikai tisztasága, zenei választás)
zeneiség(hangban és mozdulatokban)
Látvány minősége, szerepe
Tudatos térhasználat (tudatosan használja-e a teret az előadó)

BEMUTATÁS

Színpadi jelenlét
Kapcsolat a két előadó között
Befogadók és az előadó/k közötti kapcsolat (figyelembe veszi-e az előadó a közönséget)




IDEA
Starting point
Quality of the idea
Personal discovery

PROCESS
Qualitiy of the research and discovery
Presency, honesty during the process
Quality of meaning
Dramaturgy

STRUCTURE
Ability to find the equipments
Choosing the elements
Coherency between the elements
Composition skills (choreography, quality of movement skills, choice of music)
musicality
Quality of Visualisation
Spatial-awareness (is the performer consciuous about space)

PRESENTATION

Stage exsistance
Qualitiy of interaction between the performers
Audience-awareness (is the performer conscious about audience)




 




2005-ben Ide van Heiningen az Orkesztika Alapítvánnyal közösen (Gaál Mariann, Fenyves Márk, Pálosi István, Tariska Andrea) új kritérium rendszert dolgozott ki a fesztivál zsűrije számára. 2007-ben Eva Blazickova, Anna Piotrowska, Gaál Mariann és Fenyves Márk e kritériumrendszert továbbfejlesztette, annak érdekében, hogy a zsűri a legmagasabb színvonalú szakmai támogatást nyújthassa minden résztvevő táncművész számára.





In 2005 Ide van Heiningen together with the collaborates of the Orkesztika Alapítvány(Gaál Mariann, Fenyves Márk, Pálosi István, Tariska Andrea) worked out a new criterial basis for the jury of the festival. In 2007-ben Eva Blazickova, Anna Piotrowska, Gaál Mariann és Fenyves Márk developed this basis, in order to the jury can give the highest quality of professional backup to each and every participating dance artist.






 last update
2013-10-01
 



copyright
www.orkesztika.hu,
www.mozdulatmuveszet.hu